
Zajęcia indywidualne. Dziecko doświadcza różnych bodźców (dotykowych, smakowych, ruchowych itd). Wspieramy odbieranie i przetwarzanie bodźców z otoczenia. Dzięki terapii: poprawiamy koordynację, orientację w przestrzeni, świadomość ciała, słuch, wzrok. Indywidualny plan na podstawie diagnozy.
Terapia Integracji Sensorycznej (TIS) to podejście terapeutyczne, które koncentruje się na leczeniu i poprawianiu funkcjonowania osób z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Zaburzenia te mogą występować u dzieci i dorosłych i wpływać na ich zdolność do efektywnego przetwarzania i interpretowania bodźców sensorycznych z otoczenia.
Teoria Integracji Sensorycznej została rozwinięta przez Jean Ayres, amerykańską terapeutkę zajęciową, w latach 60. XX wieku. Zasadniczym celem TIS jest poprawa zdolności jednostki do skutecznego przetwarzania informacji sensorycznej i dostosowywania się do otoczenia.
Oto kilka kluczowych elementów Terapii Integracji Sensorycznej:
Terapia Integracji Sensorycznej jest najczęściej stosowana w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, takimi jak zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia uwagi i deficytu hiperaktywności (ADHD) oraz inne trudności w zakresie przetwarzania sensorycznego. Jednakże, może być również stosowana u dorosłych z różnymi wyzwaniami sensorycznymi.
Warto zauważyć, że choć TIS jest stosowana w wielu przypadkach, nie zawsze jest jedynym odpowiednim podejściem terapeutycznym. Dla wielu osób skuteczna terapia może obejmować różne podejścia, a decyzja o wyborze konkretnego podejścia terapeutycznego powinna być podejmowana indywidualnie, uwzględniając specyficzne potrzeby i sytuację danej osoby.