Strefa rozwoju

Poznaj nasze metody wspierania rozwoju Twojego dziecka!

GORDONKI zajęcia umuzykalniające
20.09.2022

GORDONKI zajęcia umuzykalniające

Co to jest?

Gordonki, czyli zajęcia umuzykalniające (metoda autorstwa E. E. Gordona) – nauka muzyki oraz jej rozumienia. Liczy się wiek muzyczny dziecka i kontynuowanie rozwijania jego umiejętności i słuchu muzycznego. Prowadząca przedstawia melodie w różnych skalach, rozwijając tym samym słuch dziecka.

Dla kogo?

Zajęcia dedykowane są dzieciom od pierwszego miesiąca życia do 3 roku życia. Rodzice podążają za dzieckiem, wspólnie muzykując i się bawiąc. Używamy ciekawych rekwizytów (chusty, wstążki) oraz instrumentów.

Wpływ na rozwój:

wsparcie rozwoju mózgu maluchów

Kontakt z bodźcami akustycznymi i muzyką od wczesnego dzieciństwa (a nawet życia płodowego) prowadzi do miejscowego rozrostu dendrytów, grubszej mineralizacji włókien nerwowych oraz Ok już koniec samodzielności mama ma wziąć na rączki czy się pobawić tylko Jestem z tobą ok jeszcze mu do długo wytrzymał eicma długo kochanie bawiła się jak szalona zobaczę tu możesz robić standard dziękuję dzień Kupka zrobiłaś tylko odpier działać halo lalalalalalalepszego przewodzenia synaptyczne go a także do zwiększonych reaktywności pól słuchowych i ułatwienia słuchowego doznania.

wsparcie rozwoju mowy

Na początku gdy dziecko zaczyna głóżyć a potem gaworzyć jego pierwsze sylaby nie są mówione ale „okrzykiwane”, przeciągane i podśpiewane. Maluszki zaczynają od samogłosek jak długie „aaaaaa”, by dodać do tego stopniowo spółgłoski „agiiii”. Poprzez śpiewanie możesz ułatwić dziecku naukę mowy, ponieważ śpiew opiera się na przedłużonych samogłoskach tak jak głużenie i gaworzenie. Stymulowanie dziecka głosem śpiewanym budzi w nim potrzebę komunikacji poprzez to co dzieci lubią najbardziej czyli zabawę. Mam ani zwraca uwagi n wrocę uwagi no co ty nie nie moja zimna rączko masz bardzo zimną rączkę zimną rączkę ma komu ją dać nikomu jej nie dam ani jej nie sprzedam

U NAS:

W Tulisiach otaczamy maluchy muzyką na co dzień – oprócz Gordonków dla maluchów i rytmiki dla starszej grupy - muzyka grana na żywo (gitara, djembe, flet) służy nam do sygnalizowania aktywności (np. sprzątanie, mycie rąk) oraz wycisza maluchy przed snem.

przejdź do aktualności
Akcja adaptacja - jak pomóc dziecku?
27.08.2022

Akcja adaptacja - jak pomóc dziecku?

Wasze pociechy zaczynają przygodę ze żłobkiem i jednocześnie większą samodzielnością. Jak przygotować dziecko do separacji z rodzicami?

- jeśli chcesz przyspieszyć – zwolnij. Wydłużony okres adaptacji, dostosowany do możliwości emocjonalnych dziecka sprawi, że żłobek będzie kojarzył się z fajnym miejscem, a nie traumą rozstania

- zauważ emocje dziecka, daj mu przestrzeń, na ich wyrażenie – szczególnie, gdy pierwsze rozstanie w okresie adaptacji jest już za Wami i maluch przeczuwa, że dziś też będzie chwilę bez Ciebie

- jeśli dziecko jest do Ciebie bezpiecznie przywiązane, przeniesie to nastawienie na ciocie w żłobku – pomóż mu, angażując się w zajęcia z ciociami, pokazując dziecku uśmiechem, że dobrze się bawisz i ono też może

- zabierz z domu uspokajacz (smoczek, ulubioną maskotkę), niech dziecko śpi w pościeli, którą przyniesie do żłobka – zapach domu je ukoi

- Wycofuj się stopniowo – najpierw uczestnicz w zabawach, potem bądź w tej samej sali, następnie w korytarzu, poza żłobkiem

- nie okłamuj dziecka (np. Idę tylko po torebkę do samochodu, zaraz wrócę, a rozstanie trwa 1.5h). Wypróbuj, które rozstanie jest najbardzej bezbolesne. Szybkie wyjście, ostatnie buziaki czy może klepsydra odmierzająca czas do wyjścia rodzica sprawdzi się najlepiej?

- bądź dzielny – jeśli to Wasze pierwsze rozstanie, Tobie też będzie ciężko – trzymaj się do momentu wyjścia z sali

- celebrujcie ponowne spotkanie! Pokaż dziecku, że też za nim tęskniłaś/eś i jest dla Ciebie bardzo ważne - pierwsze 15 min po powrocie do domu poświęć tylko dziecku. Jeśli dziecko nie chce, nie rozmawiajcie w tym czasie o dniu w żłobku, tylko cieszcie się sobą!

Kadra Żłobka Integracyjnego Tulisie będzie Wam towarzyszyła w tym procesie na każdym kroku, aby przygoda ze złobkiem rozpoczęła się z uśmiechem :)

Kameralny żłobek Tulisie - ramowy plan przyjazdej adaptacji:

Pierwsze dni adaptacji dziecka 01.09-02.09

W tym tygodniu  czas pobytu nowych dzieci w żłobku będzie skrócony - umożliwi to stopniowe oswajanie się dziecka z otoczeniem, a następnie separacją z rodzicem. Dziecko przynosi ze sobą swoja ulubioną maskotkę lub zabawkę, która zapewni maluchowi poczucie bezpieczeństwa.

Dziecko zjada śniadanko w domu.
Maluch wraz z rodzicem przebywa w grupie od godz. 11:00-12:30 (około 1,5 godziny).
Dziecko i rodzic zapoznaje się z salą, opiekunkami, dziećmi .
W miarę możliwości opiekunki przeprowadzają zabawę integracyjną, zapoznawczą w sali .
Podczas pierwszych  dni adaptacyjnych przewidujemy tylko II śniadanie dla dzieci.
 
I tydzień adaptacji 05.09- 09.09

1-3 dzień adaptacji dziecka

Dziecko zjada śniadanko w domu.
Maluch wraz z rodzicem przebywa w grupie od godz. 9:00-11:00 (około 2 godziny)
W miarę możliwości opiekunki przeprowadzają zabawę integracyjną zapoznawczą w sali, poznają i nawiązują kontakt z dziećmi w obecności rodzica.
Rodzic w miarę możliwości stara się zostawiać Dziecko samo w sali - oczekuje w szatni – wydłużając czas rozłąki.
Ten czas pozwoli na poznanie reakcji dziecka na rozłąkę i wprowadzenie indywidualnych metod pomagających w adaptacji.


4-5 dzień adaptacji dziecka

Dziecko przyprowadzane jest na śniadanie o godzinie 8:00-8:15 i odbierane o godzinie 12.00 po obiedzie .
Jeśli dziecko miało trudności z rozłąką lub ma gorszy dzień, postaraj się zarezerwować czas, by pobyć z nim dłużej po przyprowadzeniu lub odebrać Dziecko wcześniej.

 
II tydzień adaptacji 12.09-16.09

Dziecko przyprowadzane jest na godzinę 8-8:15. Odbiór dziecka po zjedzeniu zupki około godziny 14:00-14:15. W okresie adaptacji podążamy za dzieckiem, a plan działań jest ramowy. Jeśli Dziecko nie będzie miało problemów z rozstaniem, w drugim tygodniu może zacząć zostawać na cały dzień.

 

przejdź do aktualności
ikona
Pozytywna dyscyplina - granice z poszanowaniem dziecka
18.10.2021

Pozytywna dyscyplina - granice z poszanowaniem dziecka

Pozytywna dyscyplina - granice z poszanowaniem dziecka

Pozytywna Dyscyplina jest to nurt wychowawczy, obecny w świadomości Amerykanów od 35 lat – uwzględnia różne temperamenty dzieci oraz ich osobliwe reakcje na różne sytuacje. Opiera się na założeniach psychologii Adlera i Dreikursa – może być z powodzeniem stosowana wobec dzieci w każdym wieku, zarówno w domu jak i w szkole.

Pięć filarów Pozytywnej Dyscypliny:

1. Łączność i przynależność – dziecko czuje, że jest ważnym członkiem rodziny i społeczności. Jego „złe” zachowanie może oznaczać, że zgubiło tę łączność – stosując szereg technik pomagamy dziecku ponownie odnaleźć tę łączność, niwelując trudne zachowanie. Nie uciekamy się do nieskutecznego systemu kar i nagród!

2. Twardo dla problemu, miękko wobec osoby – bez względu na humor opiekuna, jest on uprzejmy wobec dziecka i stanowczy wobec problemu, dzięki czemu dziecko doskonale wie, czego się spodziewać. Dzięki temu, rodzic może wyjść z pętli próśb i gróźb, a dziecko czerpać korzyści z konsekwencji rodzica / opiekuna.

3. Bez kar i nagród czyli długofalowa skuteczność – naszym celem jest wyposażenie dziecka w takie kompetencje życiowe, żeby samo podejmowało słuszną decyzję dotyczącą swojego zachowania, pod wpływem własnych myśli, uczuć i doświadczeń, a nie lęku przed karą. Interesują nas myśli, uczucia, umiejętności oraz wpływ dziecka na swój wewnętrzny i zewnętrzny świat!

4. Rozwój umiejętności społecznych – dzięki rozbudowanemu wachlarzowi technik, pomagamy dziecku rozwijać szacunek, dbanie o siebie i innych, rozwiazywanie problemów oraz współpracy.

5. Samopoznanie czyli zdolne i kompetentne dziecko – zachęcamy do konstruktywnego używania swojej siły i autonomii, budując w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości, opartej na motywacji wewnętrznej oraz świadomości swoich mocnych i słabych stron.

 

Dobre opinie Żłobek Gdańsk - Wrzeszcz

Wpisując w google: Tulisie - Żłobek Integracyjny dla dzieci - Kameralny żłobek Gdańsk Wrzeszcz mogą Państwo zapoznać się z opiniami naszego Żłobka.


 

 

przejdź do aktualności
WOLNE MIEJSCA - ŻŁOBEK INTEGRACYJNY GDAŃSK WRZESZCZ
18.10.2021

WOLNE MIEJSCA - ŻŁOBEK INTEGRACYJNY GDAŃSK WRZESZCZ

Potrzeby Waszego dziecka, to nasza specjalność!

Wolne miejsca do żłobka - żłobek integracyjny
dla
dzieci Gdańsk Wrzeszcz

Po spokojnej adaptacji, zapewniamy maluchom najlepsze warunki do poznawania świata i dobrej zabawy:
- sensoplastyka
- gordonki (zajęcia umuzykalniające)
- angielski (dwujęzyczność)
- TUS - wsparcie rozwoju społeczno - emocjonalnego 
- codzienne spacery i zabawy na świeżym powietrzu
- zajęcia kulinarne / trening rozszerzania diety 
- zajęcia gimnastyczne z elementami SI 
- wspieranie rozwoju mowy
- bajkoterapia 

ZAPISY TRWAJĄ DO ŻŁOBKA INTEGRACYJNEGO

przejdź do aktualności
Zostań żyrafą czyli Porozumienie bez Przemocy (ang. NVC – non violent communication)
18.10.2021

Zostań żyrafą czyli Porozumienie bez Przemocy (ang. NVC – non violent communication)

M. Rosenberg, dr psychologii oraz twórca koncepcji Porozumienia bez Przemocy, interesował się przyczyną występowania zachowań przemocowych (język szakala oceniający rozmówcę – sugeruje, że rozmówca jest np. nieodpowiedzialny, samolubny lub gruboskórny) oraz poszukiwał edukacji wyzwalającej empatię (język żyrafy – otwarcie komunikujący to, co jest dla nas ważne i czego oczekujemy, wyrażane w formie prośby).

To czy mamy w sobie więcej z szakala czy z żyrafy, zależy od

·        Języka, którego nas nauczono,

·        Sposobu myślenia i porozumiewania się, wpajanego nam od dzieciństwa

·        Strategii, które stosujemy, by mieć wpływ na siebie i innych

Wygra to zwierzę, które będziemy regularnie dokarmiać :)

Porozumienie bez przemocy jest bardzo asertywnym sposobem wyrażania siebie – jasno i głośno komunikujemy co czujemy, czego potrzebujemy i chcemy od drugiej osoby, nie używając etykietek i ocen (które zamieniają asertywność w przemoc i rodzą opór rozmówcy). Jednocześnie rozumiejąc własne potrzeby, nie przekraczamy granic drugiej osoby, traktując ją z szacunkiem.

Nie ma dzieci niegrzecznych, są tylko te z niezaspokojonymi potrzebami.

Istotą Porozumienia bez Przemocy jest:

  • nastawienie na obserwację (czyli widzenie danej sytuacji tak, jak ją widzi kamera wideo)
  • nazywanie uczuć (co czujemy widząc / słysząc / będąc w konkretnej sytuacji)
  • uzewnętrznianie potrzeb  i poszukiwanie najlepszej z możliwych strategii (wyrażenie prośby), która zaspokoi potrzebę – naszą lub drugiego człowieka.

W jaki sposób w praktyce stosujemy i uczymy stosować najmłodszych języka żyrafy w naszym kameralnym żłobku?

Przede wszystkim uczymy dzieci świadomości, rozpoznawania i nazywania swoich potrzeb:

- pracujemy w małych grupach pozwalających na szybką i adekwatną reakcję na brak zaspokojenia potrzeby (np. odpoczynku, bliskości)

- nazywamy emocji dzieci oraz zajęcia z treningu umiejętności społecznych budują umiejętność rozpoznawania swojego stanu emocjonalnego (odczytywanie sygnałów ciała)

- pomagamy w rozwiązywaniu konfliktu z uwzględnieniem emocji i potrzeb dzieci, zachęcamy do samodzielnego wymyślenia alternatywy przez dzieci, dzięki czemu poznają granice swoje i rówieśników

- nie stosujemy kar i nagród, budujemy motywację wewnętrzną dzieci

 

Zapraszamy do współpracy! Potrzeby Twojego maluszka, to nasza specjalność! :) 

przejdź do aktualności
dekoracja 24dekoracja 25dekoracja 26dekoracja 27

Zapraszamy do kontaktu

Jak do nas trafić?

Kontakt
Kontakt

dekoracja 17dekoracja 18dekoracja 19dekoracja 20